Vindbaarheid in de zoekmachines biedt voor veel branches nog steeds goede kansen. Of je nu lokaal gevestigd bent, diensten levert online of op locatie van je klanten Goed vindbaar zijn maakt het verschil voor het voortbestaan van veel bedrijven. Hoe tof is het als je dagelijks nieuwe klanten krijgt via je website met een duidelijke behoefte? Zonder eindeloze advertentiekosten?
Worstel jij met SEO?
Misschien heb je een website. En heb je zelfs al meerdere blogs gelezen over het schrijven van seo teksten. Maar het lukt je niet om er aan te beginnen. Je hebt wat zoekwoorden in gedachten, maar is het echt de moeite van het uitzoeken en schrijven waard? En waar moet je over schrijven?
Het kan ook zijn dat je een stap verder bent. Je hebt al een aantal teksten geschreven en op je website geplaatst. Precies zoals het werd geadviseerd. Maar waar blijven die bezoekers.. Het lijkt nogal zinloos.
Bah, frustrerend.
SEO is iets waar veel ondernemers mee worstelen. Het lijkt zo fantastisch, dat klanten je weten te vinden wanneer ze een enkel zoekwoord gebruiken in Google. Maar eenvoudig is het niet.
Veel veranderd in 10 jaar zoekmachineoptimalisatie
Zelf ben ik inmiddels ruim 10 jaar met seo bezig. Ik begon in 2009 met een cursus in Amsterdam en na veel zelfstudie en uitproberen kreeg ik de eerste resultaten bij het bedrijf waar ik destijds werkte. Door de jaren heen heeft Google veel wijzigingen in zijn algoritme toegepast, is de concurrentie sterk toegenomen en is SEO een ware expertise geworden. Bedenk daarbij dat er meer dan 200 factoren zijn die bepalen hoe hoog jij in Google staat met je website.
Geen wonder dus dat jij er zo mee worstelt.
SEO vandaag de dag
De tijd van snel een tekst schrijven en vol zetten met zoekwoorden is voorbij. SEO vraagt om een grondig onderzoek naar de juiste zoekwoorden die nog kansrijk zijn. Dat wil zeggen zoekwoorden die maandelijks veel gebruikt worden, omschrijven wat jij aanbiedt en een lage concurrentie hebben.
En met deze lange lijst zoekwoorden moet jij weten welke teksten je gaat schrijven, welke pagina’s je maakt, hoe je je pagina’s optimaliseert. Daarnaast is techniek ook enorm belangrijk. Je website moet snel, duidelijk, simpel en aantrekkelijk zijn. Google ziet namelijk hoe vaak er naar je website geklikt wordt en hoe lang je bezoekers op een pagina blijven.
En dan nog de derde pijler: autoriteit. Wanneer andere websites naar jou verwijzen met links naar jouw website stijgt je autoriteit. Maar dit is een tijdrovende en vaak dure klus.
Kan ik je helpen?
Ik wil graag weten hoe we je verder kunnen helpen met je zoekmachine-optimalisatie.
Stuur gerust een mail of bel me met je vragen: []
Ik kan je een aantal suggesties doen die mijn klanten al enorm hebben geholpen:
- We maken voor jou een advies op maat die je precies vertelt welke zoekwoorden voor jou vitaal zijn, welke pagina’s je moet schrijven en hoe.
- Wil je dit liever helemaal uitbesteden dan kunnen we maandelijks werken aan een betere vindbaar. Je krijgt dan het hele pakket aan onderzoek, plan van aanpak, copywriting en linkbuilding in één pakket: Het SEO Bouwer pakket. Vanaf 395 per maand zorg ik ervoor dat je SEO op een professionele en resultaatgerichte manier wordt uitgevoerd. Zo kun jij je concentreren op dingen die je wel energie geven.