Een schaalbare online business?

Elementor #940

E-commerce funnelstrategie

Spiruella.nl

Opdracht
Spiruella.nl is een online webshop gespecialiseerd in superfoods en biologische supplementen. Ondernemer Robin Coenen wilde een gezondheidsproduct in de markt zetten onder eigen label. Het product was al beschikbaar, maar nog niet bekend bij het brede publiek. Daarnaast had hij behoefte aan het laten groeien van zijn maillijst.

Strategie
Samen met een ervaren copywriter en een designer heb ik een aantal geautomatiseerde lead en sales funnel opgezet. Nieuw publiek kwam uit Meta ads campagnes. Een deel van het koude publiek converteerde we naar leads met een aantal landingpages en gratis weggevers waarop een e-mail en retargeting campagne volgde. Via de de e-mails en via Aankoopgerichte advertenties leidden we de mensen naar een salespage waar het product werd uitgelegd. Mensen die kochten kregen na een bepaalde periode automatisch weer een nieuwe aanbieding per e-mail.
De leadcampagne zorgde voor een constante groei van de maillijst van waar uit er wekelijks nieuwe sales werden gegenereerd via periodieke nieuwsbrieven. In de webshop experimenteerden we met order bumps en post purchase popups.

Resultaten: 

  • Leads: 7.472 leads
  • CPL: €1,50
  • 2700% groei in omzet na 5 maanden op één product
  • Hierna ieder een groei van 65% na 6 maanden op dit product (Crosselling niet meegenomen).

Volgende stap:

  • CLV uitrekenen en ads spend opschalen
  • Funnelstrategie kopiëren en toepassen op andere producten
  • Gepersonaliseerde nieuwsbrieven sturen met gezondheidsadviezen

Lees ook...

Elementor #940

E-commerce funnelstrategie Spiruella.nl OpdrachtSpiruella.nl is een online webshop gespecialiseerd in superfoods en biologische supplementen. Ondernemer Robin Coenen wilde een gezondheidsproduct in de markt zetten onder

Lees verder »

Wij gebruiken cookies om u de beste online ervaring te bieden. Door akkoord te gaan, accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.